چگونه گنجینه نمایش ایرانی فراموش میشود؟
یکی از هنرمندان پیشکسوت نمایشهای ایرانی و آئینی سنتی معتقد است اگر آموزش این گونه نمایش رها شود، گنجینه نمایش ایرانی فراموش میشود.
یکی از هنرمندان پیشکسوت نمایشهای ایرانی و آئینی سنتی معتقد است اگر آموزش این گونه نمایش رها شود، گنجینه نمایش ایرانی فراموش میشود.
سیاوش ستاری دبیر بیستودومین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی، هیئت انتخاب آثار صحنهای بیستودومین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی را منصوب کرد.
سیاوش ستاری دبیر بیستودومین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی، هیئتعلمی انتخاب مقالات دهمین سمینار جشنواره را منصوب کرد.
ساسان شکوریان: جشنواره آیینی و سنتی در تازهترین دورهی خود، بیش از هر زمان دیگر چهرهای آموزشی و پژوهشی به خود گرفته است. این رویکرد، نشانهی تغییری مهم در فهم ما از جشنواره است: دیگر تنها جایی ...
سعید اسدی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و مشاور عالی معاون امور هنری وزیر فرهنگ، از کارگاههای آموزشی بیستودومین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی در شهر اهر بازدید کرد.
یک مدرس و پژوهشگر با ابراز تاسف از جای خالی تدریس نمایشهای ایرانی در دانشگاههای هنری گفت: دانشجویان ما تئاتر انگلیس و فرانسه را به خوبی میشناسند اما از نمایش ایرانی اطلاع چندانی ندارند.
حسین ظاهری، مدرس کارگاه نقالی، آموزشمحور بودن بیستودومین جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی را اقدامی اساسی دانست و گفت این رویداد نه یک شعار، بلکه جریانی پویا برای هدایت علاقهمندان به نمایشهای ایرانی است.
غریب منوچهری، مدیر آموزشگاه آکتورال اردبیل و مجری طرح کارگاه آموزشی تکمگردانی، کارگاههای جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی را یادآور سنتهای از یاد رفته دانست و تأکید کرد که این رویداد فرصتی ارزشمند برای انتقال آیینهای بومی به نسل جوان است.
ابراهیم گلهدارزاده، دبیر دهمین سمینار جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی گفت: برای همه پژوهشگرانی که چکیده مقاله آنها به ایمیل سمینار رسیده بود، پیام تأیید ارسال شده است.
بیستودومین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی با شعار «مدرسهای به وسعت ایران زمین» و با برگزاری ۱۲۰ کارگاه آموزشی در ۳۱ شهر و حضور بیش از دو هزار هنرجو از ۲۰ مرداد آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد.