در حال بارگذاری ...
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان:

آیین‌ها و سنت‌ها به عنوان بخشی از فرهنگ دربردارنده ارزش‌های متعالی ملت‌ها و اقوام است

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، همزمان با برپایی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در استان گلستان، گفت: بخش مهمی از فرهنگ‌ها، آیین‌ها و سنت‌هایی است که دربردارنده ارزش‌های متعالی ملت‌ها و اقوام بوده و بالطبع بخش‌هایی از این آیین‌ها و سنت‌ها، جنبه دراماتیک و نمایشی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی به نق ل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان، در متن پیام آیت الله نورمفیدی آمده است:


هنر و ادبیات، بهترین وسیله انتقال فرهنگ و آموزه‌های الهی و انسانی است و از میان هنرها، نمایش، به‌خاطر زنده و بی‌واسطه بودن و بهره‌مندی از ادبیات و عنصر روایت و داستان و سایر عناصر و امکان‌های ویژه و تأثیرگذار همچون نور و صحنه و موسیقی و ... فضایی می‌سازد که بیش از هر هنر دیگری، مخاطب را تحت تأثیر شگرف خود قرار می‌دهد. 

بخش مهمی از فرهنگ‌ها، آیین‌ها و سنت‌هایی است که دربردارنده ارزش‌های متعالی ملت‌ها و اقوام است و بالطبع بخش‌هایی از این آیین‌ها و سنت‌ها، جنبه دراماتیک و نمایشی دارد. ایده برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، ابتکار پسندیده‌ای است که حال در بیست و یکمین دورۀ خود، تجربه‌ای گرانسنگ را به دست آورده است و مایه مسرت است که این دوره، گلستان ایران زمین، میزبان این جشنواره است. گلستانی که به سبب حضور و زیست همدلانه اقوام مختلف از مذاهب گوناگون اسلامی، رنگین‌کمان اقوام ایرانی و به‌منزلۀ ایرانی کوچک است. استانی با پیشینۀ تاریخی و فرهنگی پربار و در زمینه هنر نمایش، یکی از قطب‌های تئاتر کشور با مردمانی هنر دوست و هنرمندان نمایشی و مخاطبان تئاتر بی‌شمار.

میزبانی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، فرصتی مغتنم برای اهالی نمایش و مردم هنردوست گرگان و گلستان برای به تماشا نشستن گوشه‌هایی جذاب از فرهنگ ۹ استان از ایران اسلامی و کشورهای چین و تاجیکستان بود.

ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری و هنرمندان حاضر در این جشنواره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با رعایت عدالت فرهنگی و دوری از مرکزگرایی، این فرصت را برای گلستان ما ایجاد کردند، صمیمانه قدردانی می‌نمایم.

از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای همه عزیزان، صحت و بهروزی و در راه اعتلای فرهنگ و هنر و آموزه‌های متعالی الهی و انسانی، توفیق آرزو می‌کنم.




نظرات کاربران