در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد:

آذربایجان شرقی پیشتاز در حوزه هنرهای نمایشی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، این استان را دارای یک سبقه فرهنگی و هنری و پیشتاز در حوزه هنرهای نمایشی عنوان کرد.

"سیدمحمدحسین بلاغی" در آیین اختتامیه بخش سمینار و نمایشنامه نویسی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در محل تئاتر شهر تبریز گفت: شهر تبریز به عنوان شهر اولین ها مطرح بوده و از پیشینه و  سبقه هنری و فرهنگی غنی برخوردار بوده و همواره در عرصه فرهنگ پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: خوشحالیم که در یک رویکرد جدید، این جشنواره به میزبانی چندین استان کشور برگزار شده و تبریز نیز میزبان بخش سمینار و نمایشنامه نویسی این جشنواره بوده است.

بلاغی گفت: هنر نمایش در تبریز از حوزه تعزیه و آداب و رسوم آغاز و به هنر نمایش نوین تبدیل شده است و این هنر همواره در متن و بطن فعالیت های فرهنگی و هنری مردم بوده است.

وی افزود:  پس از استان تهران، بیشترین گروه های ثبت شده در این حوزه مربوط به استان آذربایجان شرقی است و هنر تئاتر در استان ما از جایگا ه مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: عدم توجه به پژوهش در یک بخش هنری سبب سکون و محرومیت آن حوزه می شود و خوشبختانه این نقیصه در استان آذربایجان شرقی به دلیل تعدد دانشگاه های معتبر علمی و هنری تا حدود زیادی رفع شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به مطرح شدن تبریز به عنوان یکی از مجموعه های علمی در حوزه هنرهای نمایشی گفت: تولیدات علمی و پژوهشی سبب پویایی هنر خواهد بود و امیدواریم در استان آذربایجان شرقی نیز شاهد توسعه این بخش باشیم.

بخش سمینار و نمایشنامه نویسی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی عصر امروز در محل تئاتر شهر تبریز به کار خود پایان داد.




نظرات کاربران