در حال بارگذاری ...

پیام دکتر حسین نژاد استاندار خراسان شمالی به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی

خراسان شمالی به عنوان قطعه ای از ایران اسلامی، مهد تمدن های چند هزار ساله و دارای فرهنگ غنی، پر بار و پیشینه ی پر افتخار است و نقطه ی عطف این تاریخ با عظمت، دوران دفاع مقدس است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ در پیام دکتر محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی به مناسبت برگزاری بیست ویکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ خراسان شمالی به عنوان قطعه ای از ایران اسلامی، مهد تمدن های چند هزار ساله و دارای فرهنگ غنی، پر بار و پیشینه ی پر افتخار  و نقطه ی عطف این تاریخ با عظمت، دوران دفاع مقدس است. دورانی که مردان غیور این دیار در دفاع از دین و سرزمین خود به پاخاستند و قریب به ۲ هزار کیلومتر آن سوتر به یاری هموطنان خود شتافتند و در جهاد با متجاوزین، حماسه ها آفریدند و خود اسطوره شدند، اسطوره هایی به سان آرش و رستم و باید که امروز در بستر هنر و بر تارک تاریخ، جاری و ساری باشند. هنر نمایش، زمانی که ریشه در آیین ها و سنت های متعالی بومی داشته و از عمق فطرت پاک و اعتقادات زلال دینی مردم، سرچشمه گرفته و بالاخره به واسطه رشد یافتگان در فضای فرهنگی جامعه، در قالب های هنری، جاری و ساری و عرضه شود، متعالی و ارزشمند است و همچنانکه موجب بقا و دوام ارزش ها و حفظ آیین ها و سنت های اصیل ایرانی و اسلامی می شود، از مرزهای فرهنگی این دیار در برابر هجمه های شدید و نامیمون فرهنگ منحط غربی حفاظت و حراست خواهد کرد. بی تردید اجرای سوگواره ملی، هنری عاشورا که چندی پیش برگزار شد و اینک نیز اجرای بخشی از جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی، که هر دو ریشه در فرهنگ بومی خراسان شمالی دارند، به این رسالت مهم فرهنگی کمک می کند. همت و مساعی مجدانه اهالی هنر و فرهنگ استان، اعم از مسئولان و همه ی عوامل اجرایی را در برگزاری دو رویداد ملی یاد شده، ارج می نهیم و از خداوند بزرگ توفیقشان را در تعالی و توسعه فرهنگ و ادب و هنر این دیار مسئلت داریم.




نظرات کاربران