در حال بارگذاری ...

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

توجه به حوزه نمایشنامه نویسی و پژوهش سبب افزایش کیفیت کارهای هنری و نمایشی می شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، توجه به حوزه نمایشنامه‌نویسی و پژوهش را سبب افزایش کیفیت کارهای هنری و نمایشی دانست.
علی محرمی قبل از ظهر شنبه در آیین افتتاحیه بخش سمینار بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی اظهار داشت: از ابتدای سال، برنامه های زیادی در حوزه هنرهای نمایشی در استان داشته ایم که اکثر آنها مخصوصا جشنواره سراسری تئاتر رضوی و جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران با استقبال بالایی نیز مواجه بوده است.
وی ادامه داد: در حوزه معرفی فرهنگ و سنن و آداب و رسوم و آداب ملی و بومی نیز برنامهای متعددی در حوزه فیلم و نمایش‌ داریم که یکی از آن‌ها برگزاری بخش سیمنار علمی و نمایشنامه نویسی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی است.
محرمی گفت:  علاوه بر آن، برگزاری جشنواره ملی فیلم روستایی و عشایر و جشنواره سراسری عکس روستایی و عشایر نیز  از دیگر برنامه هایی است که به معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های کم‌نظیر موجود در این حوزه می پردازد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل در ادامه به نقش و جایگاه و تاثیرگذاری هنر در معرفی ظرفیت ها اشاره و تصریح کرد: همه رشته های هنری به ویژه هنر نمایش نقش بی بدیل و غیر قابل انکاری در تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم ملی و بومی دارند.
وی ادامه داد: این سمینار علمی دو روزه کمک زیادی به کیفیت کارهای هنری و نمایشی به خصوص در بخش آیینی و سنتی خواهد داشت.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره  گفت: در حوزه هنرهای نمایشی در بخش نمایشنامه نویسی ضعف هایی داریم که امیدواریم در این جشنواره شاهد ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف سازی این ضعف ها باشیم.
بخش سمینار و نمایشنامه نویسی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در دو روز هشتم و نهم مهر ماه ۱۴۰۲ در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران