در حال بارگذاری ...

دبیر سمینار علمی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی:

پژوهش های عرصه هنرهای نمایشی و آئینی باید دارای کمیت و کیفیت بیشتری باشند

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ،دبیر سمینار علمی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی بر لزوم افزایش کمیت و کیفیت پژوهش های ارائه شده در این بخش تاکید کرد.
“نرگس یزدی” قبل از ظهر شنبه در آیین افتتاحیه بخش سمینار بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی  در تبریز گفت: این جشنواره یکی از مهم ترین جشنواره هنری در کشور است که پتانسیل بسیار بالایی نیز دارد و باید به دنبال بالفعل سازی این ظرفیت های بالقوه باشیم.
وی با اشاره ای به بخش سمینار جشنواره نیز گفت: بخش سمینار این جشنواره سبب می شود تا با پژوهش های انجام شده شاهد پویایی بیشتر جشنواره باشیم.
یزدی برگزاری این سمینار را برای انجام پژوهش های نمایش های آیینی و سنتی کافی ندانسته و گفت: این حوزه نیازمند پژوهش های جدی با فراوانی بیشتری است که به صورت مداوم انجام شده و مختص به یک جشنواره خاص نباشد.
وی افزود: در دنیا نیز جای تحقیقات پژوهشگران ایرانی در حوزه نمایش های آیینی و سنتی خالی است و در این بخش، باید مطالب زیادتری را به عرصه علمی جهان ارائه دهیم.
بخش سمینار بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در دو روز هشتم و نهم مهر ماه ۱۴۰۲ در محل باشگاه فرهنگیان تبریز در حال برگزاری است.




نظرات کاربران