در حال بارگذاری ...
پیام محمود سالاری به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی

هم‌افزایی رو‌به‌رشد و کارشناسی‌شده برای تحقق تئاتر ملی با هویت ایرانی-اسلامی

پیام محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی پیامی منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«به نام نقش‌بند صفحه خاک           عذارافروز مه‌رویان افلاک

سنت‌های قوام‌یافته و آیین‌های دیرپای ایرانی در گستره اقلیم وسیع فرهنگیِ این سرزمین، آینه تما‌م‌نما و مجموعه‌ای کامل و جذاب از روحیه، تفکر، ذوق، سلیقه، ذهنیت زیباگرا، نگاه صلح‌جو و صراط امیدبخشِ مردم حقیقت‌جوی این دیار است که در طول دگردیسی‌های هزاران‌ساله به گوناگونی جغرافیای متنوع ایران اسلامی در رنگ‌ها و گونه‌های مختلف رخ می‌نمایاند و در هر گوشه‌ای از این سرزمین پهناور و در میان هر قومی و گویشی و پوششی، صدایی واحد را تکرار می‌کند؛ صدای هویتِ مردمی بزرگ و بزرگوار با دیرینه روشن و پیشینه‌ای استوار!

در عصر رسانه‌های دیجیتال، لزوم طراحی و سازماندهی سازوکاری نظام‌مند و فراگیر برای تحققِ شایسته «تئاتر ملی با هویت ایرانی ـ اسلامی» بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند.

ضروری است با هم‌افزایی رو‌به‌رشد و کارشناسی‌شده، شاهد نتایجی چشمگیرتر و شایسته‌تر از جریانی باشیم که قریب به سه دهه در بستر جشنواره‌های آیینی و سنتی این سرزمینِ عزیز، جاری و ساری‌ست.

با احترام به سعیِ صفابخشِ تمامی حاضران در بیست‌ویکمین منزل این کاروان باشکوه، توفیقات روز‌افزون کلیه حاضران و دست‌اندرکاران جشنواره بیست‌ویکم را از درگاه ایزد منّان خواستارم.»

بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از 3 تا 11 مهر 1402 به دبیری احمد جولایی در حال برگزاری است.




نظرات کاربران