در حال بارگذاری ...

پیام دبیر بیست‌ویکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به مناسبت عید غدیر

احمد جولایی دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به مناسبت عید غدیر پیامی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، احمد جولایی دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در پیامی عید غدیرخم را به هنرمندان این عرصه تبریک گفت.

در پیام دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی آمده است:

«الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین.

عید غدیر یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان مخصوصا شیعیان جهان است که این مناسبت دستمایه بسیاری از آثار هنری توسط هنرمندان خوش‌ذوق داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و آثار خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله تعزیه، این هنر ایرانی هم اکنون وجود دارد، که به این مناسبت از سوی گروه‌های تعزیه پاره‌ای از مراکز تعزیه و نقاط کشور به اجرا در می‌آید.

در حوزه نمایش صحنه‌ای و ایرانی نیز بسیاری هنرمندان هستند که از زوایای مختلف به روز غدیر و مسئله امامت و ولایت پرداخته‌اند و موفق به خلق آثاری خوبی شده‌اند. خصوصا کسانی که به شخصیت، حوادث، رویدادها و ظرف زمانی و اشارات مولا در خطبه‌ها و نامه‌های ایشان نگاهی داشته و نظر کرده‌اند، موفق‌تر جلوه می‌کنند.

بر همه هنرمندان فعال در حوزه نمایش های آیینی و سنتی نیز شایسته است که با نگاه هنرمندانه خود به تبیین و معرفی هر چه بهتر این رخداد و واقعه تاریخی-مذهبی پرداخته و با خلق آثار ارزشمند و فاخر، حلاوت این روز را در کام مردم مانا و ماندگار سازند، زیرا نمایش همواره در خصیصه ذاتی خود یعنی نفوذ در ذهن مخاطب، مانایی خاص خود را دارد.»

گفتنی است تاکنون هنرمندان با ارسال بالغ‌بر 350 اثر در بخش‌ها و محورهای مختلف بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی شرکت کرده‌اند.

با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار در بعضی از بخش‌ها هنوز به اتمام نرسیده، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت آیینی و سنتی به نشانی www.irtf.theater.ir نسبت به بارگذاری آثار و تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش آیینی و سنتی به دبیری دکتر احمد جولایی در پاییز 1402 برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران