در حال بارگذاری ...
برنامه اجراهای روز پایانی

«ایوب خان» مهمان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شد

«ایوب خان» به جدول اجراهای بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی افزوده و این رویداد میزبان چهارده نمایش در آخرین روز برگزاری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، 5 نمایش در بخش صحنه‌ای و 9 اثر در بخش میدانی، شنبه 20 آذر ماه در پنجمین و آخرین روز از برگزاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا خواهد شد.

نمایش «تصویر مصور مظفری» نوشته اصغر گروسی و کار وحید نفر از تهران ساعت 15، نمایش «توراندخت» نوشته برتولت برشت و کار مرتضی برزگرزادگان از تهران ساعت 16، کتاب «نمایش در ایران» نوشته بهرام بیضایی با دراماتورژی و کارگردانی میرعلیرضا دریابیگی از تهران ساعت 17، نمایش «خانواده آقای هاشمی» به نویسندگی و کارگردانی علی عامل هاشمی از تهران ساعت 18 و نمایش «ایوب خان» نوشته و کار امیر دژاکام از تهران ساعت 19، از طریق سامانه‌های تیوال و تلویزیون تئاتر ایران به شکل پخش آنلاین اجرا خواهند شد و به مدت 24 ساعت از زمان اعلام شده، تماشای این نمایش‌ها برای علاقمندان به صورت رایگان امکان‌پذیر است.

همچنین در این روز، نمایش «آیین ترکه‌بازی» نوشته رضا رفیعی و کار پروانه شیبانی از یاسوج ساعت 15:30 با مدت زمان 20 دقیقه، شبیه‌خوانی «نبرد سرکش» به شبیه‌گردانی امیر سلیمانی‌مقدم از تهران ساعت 16 با مدت زمان 60 دقیقه و نمایش «سیاتش» نوشته و کار محمود دهقان‌هراتی از کرج ساعت 17:30 با مدت زمان 40 دقیقه در پهنه فرهنگی هنری رودکی اجرا می‌شوند.

پنجمین روز از جشنواره، تماشاخانه سنگلج از ساعت18:30 تا20 میزبان نقالی «فرامرزنامه» کار داود معینی‌کیا از تهران، خیمه شب‌بازی «بارگاه سلیم خان» کار حسین ربیعی از تهران، موسیقی عاشیق کار جبار یوسفی از تهران و سیاه‌بازی «دردسر مبارک» کار حمید مرادی و هادی شیرمحمدی از تهران است.

بر این اساس نمایش «آیین ترکه‌بازی» نوشته رضا رفیعی و کار پروانه شیبانی ساعت 11 در ایستگاه مترو تئاترشهر و ساعت 16:30 در ایستگاه مترو جهاد اجرا خواهد شد.

اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی 21 آذر ماه ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.




نظرات کاربران