در حال بارگذاری ...
حسین بابایی در گفتگو با صبا:

برگزاری آنلاین جشنواره آیینی و سنتی به روند کلی این رویداد لطمه وارد می کند

حسین بابایی کارگردان نمایش «پریزاد» جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را فضایی مناسب برای معرفی نمایش های ایرانی دانست.

 

 

حسین بابایی کارگردان نمایش «پریزاد» که در بیستمین جشنواره تئاتر آیینی و سنتی به صورت آنلاین اجرا شد در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره این اثر گفت: «پریزاد» روایتی از استاد سعدی افشار است و سال‌ها پیش توسط خود استاد افشار در تئاتر لاله زار اجرا شده است.

او افزود: با توجه به اجرای گذشته کار ما اثر را با تلاش بر حفظ سادگی و شیوه اجرای آن که تخت حوضی بود برای زمان حال بازنویسی کردیم البته سعی کردیم بازنویسی تغییری در روند اجرا ایجاد نکند که خوشبختانه هم چنین شد.

بابایی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی را رویدادی مثبت خواند و گفت: بدیهی است که این جشنواره رویداد بسیار خوبی برای زنده نگاه داشتن نمایش‌های آیینی و سنتی ماست زیرا عموما دانش مردم از نمایش ایرانی به نمایش تخت حوضی و تعزیه محدود می‌شود ولی جشنواره فضایی برای زنده نگاه داشتن این نمایش‌ها و معرفی این فرهنگ غنی و سنتی ما به مخاطبان است.

 

بازیگر نمایش «عروسی دیو و پری» ادامه داد: به نظر من برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی سبب می‌شود که گونه‌های دیگر نمایش ایرانی دیده شوند و عملا فضایی برای آشنایی مردم با این آثار و سنت‌های ایرانی و فرهنگ ملی ما فراهم شود.

بابایی ضمن ابراز ناراحتی از برگزاری جشنواره به شکل آنلاین گفت: برگزاری جشنواره به شکل آنلاین به روند کلی این رویداد لطمه وارد می‌کند و لازم است که بر روی این بخش تجدید نظر شود بدیهی است که بازخوردهای مردمی یکی از عناصر مهم در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی است که متاسفانه در شکل آنلاین حذف شده است.

بازیگر نمایش «کلبه عمو تُم» در پایان اظهار کرد: امیدوارم با وجود برگزاری و پخش آنلاین آثار توسط مخاطبان و علاقه‌مندان دیده شود و تماشاگران بتوانند از این بخش لذت ببرند.

بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از ۱۴ آذرماه سال جاری به دبیری داوود فتحعلی بیگی در حال برگزاری است.

لینک گفت‌وگو با خبرگزاری صبا را اینجا ببینید.




نظرات کاربران